viernes, 7 de noviembre de 2008

Més enllà d'una imatge... EMOCIONA'T!


Què és el que genera emoció?


Una imatge pot ser molt significativa, però és incomparable amb l'aportació que ens pot donar un vídeo.


La mort dels pares d'un amic, l'acomiadament d'un amic que ha de marxar de l'escola, la defensa d'un amic que ha estat culpabilitzat i no pot formar part de l'activitat... són algunes de les situacions que mostren veritablement el que és el COMPANYERISME. Aquells que estan al teu costat en els moments més complicats de la vida, aquells que t'ajuden, t'aconsellen, et fan treure un petit somriure quan el món et cau a sobre... aquells són els amics de debò.


Un vídeo ha generat en mí uns sentiments indescriptibles, una acumulació de sensacions intenses que feia temps que no sentia.
Tot això, ho fa el record, els lligams que establim entre allò que estem veient a pantalla i la nostra realitat viscuda en el passat.
El contingut, el missatge que vol transmetre el vídeo i sobretot els records i moments viscuts, originen una EMOCIÓ impossible d'evitar.

A més a més, aquesta emoció es troba potenciada per la música escollida en la realització del vídeo, una música melancòlica, lenta i que dóna sensació de tristor.
Aquests detalls et fan pensar en tot allò que t'envolta i en la importància de la vida!
D'altra banda, destaca el companyerisme dels amics en els pitjors moments i quan urgentment necessites algú al costat per fer-te companyia.
També, dóna un gran valor a l'empatia, ja que per tal d'aconseguir un bon ambient i comunicació amb les persones que t'envolten, cal respectar-les i entendre-les.

Després de veure un vídeo aquesta tarda, he quedat BEN EMOCIONADA.


Queda clar doncs, que la música dóna molta emoció i, que s'ha de saber jugar amb audio i vídeo a la vegada per poder aconseguir les emocions desitjades.


De ben segur que veure un vídeo ens fa REFLEXIONAR!

miércoles, 5 de noviembre de 2008

De la paraula a... la IMATGE!

Sabeu què hi ha en comú entre els videojocs agressius, les pel·lícules amb efectes especials, els esports de risc i el contingut de la publicitat?
Que ens volen fer "vibrar", és a dir, sorprendre, impactar, cridar l'atenció i emocionar. Fer que ens marqui i que no ens oblidem fàcilment del que hem vist i sentit.

Per a aconseguir "sensacions fortes" cal dedicar-hi molt temps, molta elaboració i treball previ, i fins i tot, cal poder gaudir d'una ment privilegiada i "retorçada", que generi idees interessants i originals.

Això és necessari, ja que la societat actual està molt acostumada a veure imatges violentes (atemptats i guerres) o confessions sorprenents a la televisió; per tant, costa més trobar-hi algo inesperat pel públic.



TOT ÉS MISSATGE. TOT ÉS PARAULA. TOT ÉS IMATGE MENTAL.
És a dir, qualsevol imatge, paraula, persona, acció, silenci... conté un missatge. La interpretació d'aquest ve condicionada per paràmetres com el temps, l'arbitrarietat i l'ordre.

El coneixement o informació (missatge) es pot adquirir a través de la raó i els sentits. La realitat es capta a través de la raó i els sentits i, tot genera coneixement.
En processar informació de forma linial, actuarem racionalment. En canvi, si la informació és processada de forma paral·lela (vídeo o audio) es pretén actuar directament sobre les emocions, tot i que abans s'ha d'haver passat necessàriament pel pla linial.


Una imatge val més que mil paraules!


Doncs això, la imatge és un descobriment increible, ja que tan sols amb una imatge podem deduir el missatge que aquesta ens transmet. Sembla increible, però amb els colors, l'expressió de la cara i molts altres detalls importants podem saber i IMAGINAR l'estat d'ànim de la persona, què fa en aquell moment, on es troba, en què pensa, amb qui està...

Per exemple a la foto següent es poden veure colors grisos (tristor), i a més les llàgrimes del nen i la careta que mostra que el nen està pensatiu; podem imaginar que plora perquè ha fet alguna cosa malament i la seva mare li ha renyat, perquè la seva mare s'allunya d'ell o perquè no li agrada el menjar, o qualsevol alte cosa...
Per tant, la imatge és un pas endavant en la nostra vida, i sobretot ajuda a fomentar la nostra imaginació i intuició!