martes, 30 de septiembre de 2008

Televisió i publicitat

Avui a classe de Comunicació Audiovisual i Educació hem estat parlant entre altres coses sobre com influeix la publicitat en la televisió.
Algunes de les preguntes que hem resolt a classe han estat les següents:

Per què volen tenir molta audiència les televisions?
Quins beneficis es treuen?
Hi té alguna cosa a veure la publicitat?
Quina relació hi ha entre l'audiència, la publicitat i l'economia de les cadenes?


Les cadenes de televisió se sustenten a través de la publicitat. Les privades, exclusivament a través d'ella. Les públiques, juntament amb una partida pressupostària a través dels seus respectius governs. Per tant, com més audiència tinguin les cadenes, tindran més possibilitats de contractar més publicitat i que els anunciants paguin els seus anuncis a un preu més alt. D'aquí venen les lluites per l'audiència.

Fa molt temps, els diners en concepte de publicitat eren utilitzats per les cadenes per fer programes que desitjaven. Avui, les cadenes de televisió majoritàries fan la seva programació per poder mantenir els ingressos publicitaris; l'organitzen en funció dels programes que tenen més audiència encara que siguin dolents o èticament reprovables.



D'altra banda, a classe també hem vist el fragment d'un programa de l'any 1989 ("Camaleón") en que es veia com la televisió ens condiciona fins a tal punt de poder-nos enganyar.